سفارش تبلیغ
صبا ویژن










راه آهن عشق

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر ومعین

 

قال علی (ع):فان الله خلق الخلق حین خلقهم  غنیا عن طاعتهم آمنا من معصیتهم لانه لا تضره معصیته من عصاه ولا تنفعه طاعه من اطاعه.

حضرت علی (ع) در ابتدای خطبه اش ستایش می کند پروردگار متعال را و در ادامه می فرماید بدرستی که خدای متعال پدیده ها را در حالی آفرید که نه به اطاعتشان نیازمند است و نه از نافرمانیشان متضرر

می شود. زیرا نه معصیت کاران به خدا زیان می رسانند و نه انسانهای باتقوا به اوسودی می رسانند.

هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی

حضرت با اشاره به این نکته که انسانها هرچه به درجات بالای انسانیت برسند یا به منازل دون حیوانیت سقوط کنند این ترفیع درجه و این اضلال و گمراهی دو دسته هیچ سودی و ضرری به خدای متعال نمی رساند .یعنی پرهیزگاران نباید به این فکر کنند که شاید به واسطه اعمال نیک و تقوایشان بر خدای عزوجل منتی می توانند بگذراند و طلب مقام و رفعتی کنند.

با این نوع نگرش اگر انسان عبادت کند چقدر توانسته  که در راه اعتلای روح خودش گام بردارد

به عنوان مثال وقتی کودکی به سن تکلیف می رسد و به مرحله بلوغ شرعی پای می گذارد

او را به این نکته جلب کنیم که ای فرزند تو از این به بعد به واسطه وظیفه ای که در قبال انسانیت خود

داری باید اعمالی را انجام دهی که هرگز نباید دنبال منفعت و سود انها در این دنیا باشی و یا به جهت

ترک معاصی از کسی پاداشی طلب کنی .تو باید اعمالی را انجام دهی و خالصانه از خدای متعال بخواهی که به واسطه فضلش اولا آن را از تو قبول کند و ثانیا تو را به درجات عالی انسانی رهنمون شود دیگر ذهن فرزندمان از همان ابتدا به این مساله روشن می شود که به دنبال تشویق نباشد.

در واقع ما عادت بدی پیدا کرده ایم که شاید به چشممان نیاید و آن این است که با خواندن نمازهای

یومیه و ترک اعمال حرام وقبیح در همین دنیا منتظر پاداش هستیم و فکر می کنیم دیگر عالم وآدم باید

جلوی ماسرخم کند!!در حالیکه اگر بدانیم هرچه که جان بگیریم و باز به دنیا برگردیم و تماما عبادت خداکنیم هنوز نتوانسته ایم همان آفرینش بار اولمان را شکرگذاری کنیم!زیرا خدای متعال برما منت

نهاده و مار از عدم و نیستی و نبودن به هستی و حیات واردکرده و این بس نعمت عظمی است که

خیلی از ماها از آن غافلیم و چه بسا با کفران نعمت قهر خدای متعال را برای خود انتخاب می کنیم.

وقتی به حادثه عاشورا می نگریم که سراسر درس انسانیت بود آنجا که امام حسین (ع) با پیکری پاره

پاره در گودال قرار گرفته بود وحضرت زینب سلام الله علیها برای وداع در کنار پیکر غرقه به خونش حاضر گشته بود در حالیکه اشاره می کرد به پیکر مطهر روبه آسمان کرده می فرماید:خداوندا این قلیل را از مابپذیر

این نهایت بندگی کسی است که خون عزیزترین انسان روی زمین را با خضوع تقدیم آستان مبارک حضرت حق می کند و از آن به قلیل یاد می کند.

حالا دیگر جایی برای عرض اندام ما انسانهای سراسر گناه باقی می ماند؟

اما نکته مهم این است که خضوع و خشوع اولین و مهمترین ویژگی پرهیزکاران است که می دانند با اعمالشان نه تنها منتی بر خدای متعال نخواهند داشت بلکه از خدای متعال توفیق عمل صالح و ترک معصیت راهم باید مسئلت می نمایند.

حضرت در ادامه می فرماید:فقسم بینهم معایشهم و وضعهم من الدنیا مواضعهم

یعنی روزی بندگان را تقسیم و هرکدام را در جایگاه خویش قرار داد.

می دانیم که خدای متعال به لحاظ صفت فعلیه خویش متصف به رازقیت است یعنی مخلوقی را بایدبیافریند که به این رازقیت خویش او را روزی دهد اما مهمتر این است که هر انسانی قدر مسلم

روزی مشخص و معینی دارد.

اما متاسفانه ما در معنای این جمله دچار اشتباه شده ایم .این فکر که اگر هر چه بیشتر به دنبال مال و اندوختن ثروت باشیم روزی ما بیشتر می شود تفکر غلطی است .چه بسا اموالی که در دست کسی باشد 

و به مالکتیش درآمده اما رزق و روزی او محسوب نمی شود بلکه فقط وبالی است که او را در پل صراط

برای حساب و کتاب معطل می کنه.  پس ثروتی که اندوخته می کنیم روزی ما نیست بلکه بار مسوولیت مارا بیشتر می کند

پس تعریف روزی یعنی نعمتی و عنایتی از خدای متعال که برای قدرت بخشیدن و سلامت جسم است که بتواند در سایه آن روحش را تعالی بخشد

با این حساب روزی هر کسی مشخص و معین است چه تلاشی بکند چه تلاشی نکند

یعنی چه؟یعنی اینکه روزی هرکسی به واسطه فضل و عنایت خدا براو فرود می آید نه به واسطه کسب

و طلب مالکیت خودش!پس نباید بگوید هرچی بیشتر تلاش کنم روزیم بیشتر می شود

و دوم اینکه روزی فقط این نیست که آخر شب ببینیم دخلمان چقدر پر شده بلکه روزی می تواند شامل

خیلی چیزها شود از جمله نماز اول وقت یا لبخند زدن به کودکی یا توفیق صله رحمی و زیارتی یا ترک

معصیتی .باز برگردیم به حادثه عاشورا و مسلما این حادثه عنایتی بود که خدای متعال در میان ائمه اطهار آن را به نام امام حسین (ع) رقم زد و ثاراللهی و خون خدا شدن را روزی حضرتش کرد.

این عنایت همان است که حضرت زینب خطاب به یزید کردند و فرمودند :مارایت الا جمیلا

یعنی اگر چه تو و دیگران به ظاهر این حادثه نگاه می کنید و می بینید برما مصیبتی وارد شده اما من

این حادثه را سفره بابرکتی می بینم که تمام عرصه جهان از زمان خلقت آدم تا خلق اخرین انسان از ان

متنعم می شوند و همه روح خود را بانام برادرم حضر ت امام حسین (ع) صیقل می دهند که این نیست

بجز زیبایی که در آخرت جای تبلورش را بهتر  بر جمیع مخلوقات نشان خواهد داد.

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

 


 

 این پست را تقدیم می کنم به آستان مقدس آقا اباعبدالله (ع)و مولایم آقا حجه ابن الحسن.باشد که این پای ملخ از من کمترین قبول بفرمایند به بهترین وجهی.

آقای طاهرکرد ازتصمیمتان مبنی بر حذف وبلاگتان بسیار متعجب و ناراحت شدم. فکر می کنم که الان اگر بخواهم عرض ادب و احترامی کنم دیگر به وقت سنگسری نیست. شاید این خداحافظی نکردن شما

از تک تک دوستان وبلاگی را بتوان به فال نیک گرفت وامیدوارم که دوباره برگردیدو مارو با نوشته های زیبایتان خوشحال کنید. به هرحال فعلا سلام منو از همین جا بپذیرید و التماس دعای فراوان دارم.


نوشته شده در یکشنبه 89/9/21ساعت 5:20 عصر توسط علی نظرات ( ) |

اسدی چون باد ستم ، سولدو گلستان ای وطن
گلشنون بلبل لری اولدی پریشان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
ای مدینه ، ای وطن ، جد کباریم سنده دیر
اعتباریم ، عزتیم ، صبر و قراریم سنده دیر
او علیل بینوا صغرای زاریم سنده دیر
سندن آیریلماق حسینه اولماز آسان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
بلبل شوریده تک ای گل سنون حئیرانیوام
اختیاریم گئتدی الدن ، ای وطن قوربانیوام
باغرووا باس ، یاخجی ساخلا ، بو گئجه مهمانیوام
کوچ ائده ر چونکی ساباح سندن بو مهمان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
چون یزید بی حیا ظولمونده طغیان ائیله دی
بیز وطن عاشیقلرین ، یکسر پریشان ائیله دی
تؤکمه گه قانین حسینون ، عهد و پیمان ائیله دی
اولمارام راضی ، توکولسون سنده بو قان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
بیعت ائتسه م من اونا ، قالماز شریعتدن اثر
ایستر او کافر ییخا دینون بناسین سر به سر
ظالیمه عادیل دئیوب باش اگمه رم من مختصر
گر دوشه مئیدانه باشیم مثل چوگان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
بو ابوالفضل و بو قاسم ، بو گل باغ حسن
بو شبیه مصطفی اوغلوم علی اکبر ، بو من
حاضیروخ جان وئرمه گه شوقیله مخصوب الکفن
کج خیال اولاد سفیان ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
اکبرون قانیله اولسا زلفی الوان راضیم
شیرخواره اصغریم جان وئرسه عطشان راضیم
قوللارین ائتسه قلم عباسون عدروان راضیم
اولمارام اما رضا بو امره بیر آن ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
کربلا مئیدانینا یئتمیش ایکی قوربان گره ک
کربلا مئیدانی اولسون قانیله الوان گره ک
خیمه گاه زینبی شمر ائیله سون تالان گره ک
تا کی قالسون یئر اوزونده حکم قرآن ای وطن
سولدو گلستان ای وطن
بیر زامان واریدی توتمیشدی جهانی شهرتین
تار ومار ائتدی سنی آخیرده جهلی ملتون
معجز آغلار حالیوا ، زیرا کی چوخدور زحمتون
جسمیوه مین یاره وورموش تیغ عدوان ای وطن

 


 
نوشته شده در پنج شنبه 89/9/18ساعت 1:16 صبح توسط علی نظرات ( ) |

این بخش نیز از هزاران بخش دیگر تشکیل شده است شماره2

دیپلماسی روباه

 

مصطفی غفاری

برخی بر این باورند که رادیو بی‌بی‌سی در جریان انقلاب اسلامی بهمن 1357 نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی به مردم درباره‌ی اخبار سیاسی ایران داشته است. این نقش تا اندازه‌ای برجسته بوده که به تازگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بازنشر کتاب "انقلاب ایران به روایت رادیو BBC" به کوشش عبدالرضا هوشنگ مهدوی پرداخته است.

پس از انقلاب، با افتادن رادیو و تلویزیون (نیرومندترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ در ایران) به دست نیروهای انقلابی و مسلمان و باتوجه به رویکرد مزوّرانه‌ای که بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا در قبال تحولات داخلی و سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی در پیش گرفت، نام رادیو فارسی بی‌بی‌سی نیز در شمار "رادیوهای بیگانه" قرار گرفت و عملاً مخاطبان گسترده‌ی خود را در ایران از دست داد.

این روند کمابیش ادامه داشت تا آن‌که با گسترده شدن امکانات فضای مجازی در ایران و اقبال عمومی مردم به استفاده از آن، بی‌بی‌سی بخش فارسی سایت خود را فعال کرد. در حالی که این سایت در مدت فعالیت خود هیچ‌گاه با استقبال گسترده‌ی کاربران ایرانی- آن‌چنان که مورد انتظار گردانندگان بی‌بی‌سی بود- مواجه نشد، در سال 1387 نسخه‌ی جدیدی از این سایت با ویژگی‌های ظاهری، فنی و محتوایی به‌روزتر و جذاب‌تر ارائه شد اما هنوز استقبال کاربران ایرانی در حد انتظار نبود.

در ?? ژانویه ???? (25 دی 1387) و در حالی که کم‌تر از پنج ماه به برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ایران مانده بود، مراحل ابتدایی راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی نیز به اتمام رسید و این تلویزیون با پخش برنامه‌هایش بر روی ماهواره‌ی هاتبرد برای چند ساعت محدود در روز، آغاز به‌کار کرد.

کوتاه درباره‌ی بی‌بی‌سی
BBC (بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا با مسؤولیت محدود) در سال ???? بنیان گذاشته و در ???? پس از دریافت پروانه‌ی سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد. در حال حاضر نیز بی‌بی‌سی یک شرکت دولتی نیمه‌خودمختار است که توسط یک "هیأت امنا" اداره می‌شود. ادعای گردانندگان ‌بی‌بی‌سی‌ این است که این شرکت تحت هیچ‌گونه نفوذ تجاری و سیاسی نیست و تنها به مخاطبان خود پاسخگو است؛ زیرا بودجه‌ی تمام بخش‌های آن غیر از "بخش جهانی"

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/9/15ساعت 12:14 عصر توسط علی نظرات ( ) |

لطفا این بخش را بخوانید چون از هزاران بخش تشکیل شده است...

جنگ نرم و تهدیدشناسی

 

مرتضی امیری
در بحث تهدیدشناسی برای رسیدن هدف مطلوب، اولین مطلبی که دارای اهمیت، تعریف تهدید است. هر کشوری می‌تواند سه محور را به‌عنوان ارزش‌های حیاتی خود تعریف کند که به مخاطره افتادن آن‌ها به مفهوم از بین رفتن پایه و اساس حاکمیت آن کشور است:
1. تمامیت ارضی آن کشور
2. ایده‌ها و الگوهای رفتاری جامعه
3. حاکمیت مستقر در آن کشور

بنابراین منظور از تهدید، عنصر یا وضعیتی است که یکی از این روش‌های حیاتی را به مخاطره می‌اندازد. هدف تهدید چیست؟ هر ویروسی یک هدف دارد؛ هدف ویروس تهدید، مختل کردن و در نهایت از بین بردن امنیت یک جامعه و در نهایت نابودی حاکمیت است. در گذشته از ابزارهای سخت و ادوات نظامی استفاده می‌کردند، اما امروزه از تهدید نرم استفاده می‌کنند.

تهدید نرم
ویژگی‌های تهدید نرم چیست؟ اصولاً دو ویژگی را به‌عنوان ویژگی تهدید نرم در نظر می‌گیریم؛ یکی اعتباری بودن تهدید نرم است، یعنی در زمان و مکان متغیر است. مثلاً ممکن است متغیری امروزه و در زمان حال، تهدید به حساب بیاید ولی فردا یک عنصر معمولی در جامعه باشد. یا تهدیدی در یک جامعه در درجه‌ی قرمز امنیتی باشد ولی در کشور دیگر یک مسأله‌ی ساده اجتماعی باشد. ویژگی دوم این است که بحث تهدید، یک امر نسبی است. هر کشوری به فراخور موقعیت سیاسی، تاریخی، اجتماعی، جغرافیایی و عقیدتی ممکن است درجاتی از تهدید را داشته باشد.

معمولاً کشورهایی که در منطقه‌ی خاورمیانه قرار دارند از درجه‌ی تهدید بالایی برخوردارند؛ چون هم دارای موقعیت جغرافیایی مهم هستند، هم به لحاظ تاریخی، مکتبی و عقیدتی موقعیت بالایی در جهان دارند.

تهدید دارای دو مرحله است؛ مرحله‌ی ذهنی و مرحله‌ی عملیاتی.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/9/15ساعت 12:10 عصر توسط علی نظرات ( ) |

خیلی شرمنده ام ....

فقط همینو دارم بگم...

آقا جون تو هوادار زیاد داری ولی یاور خیلی کم....

کاش می تونستم خودمو هوادارت بدونم....اونقد شرمنده ام که می ترسم تو قیامت جزو
افرادی باشم که باعث آبرو ریزی شیعیان شده باشم...

خیلی شرمنده ام ....

فقط همینو دارم بگم...

آقا جون تو هوادار زیاد داری ولی یاور خیلی کم....

کاش می تونستم خودمو هوادارت بدونم....اونقد شرمنده ام که می ترسم تو قیامت جزو
افرادی باشم که باعث آبرو ریزی شیعیان شده باشم...

http://narjes12.persiangig.com/image/Galory/Big/KJK.jpg
گفتم شبی به مهدی بردی دلم ز دستم

                               من منتظر به راهت شب تا سحر نشستم

گفتا چه کار بهتر از انتظار جانان

                                   من راه وصل خود را بر روی تو نبستم

گفتم دلم ندارد بی تو قرار و آرام

                                   من عقده ی دلم را امشب دگر گسستم

گفتا حجاب وصلت باشد هوای نفست

                                 گر نفس را شکستی دستت رسد به دستم

گفتم ببخش جرمم ای رحمت الهی

                                   شرمنده تو بودم شرمنده تو هستم

گفتا هزار نوبت از جرم تو گذشتم

                                  اعمال تو بدیدم چشمان خود ببستم

اما مباش نومید از خانه امیدم

                                 من کی دل محب شرمنده را شکستم؟

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 


نوشته شده در دوشنبه 89/9/15ساعت 11:56 صبح توسط علی نظرات ( ) |

   1   2      >


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت