سفارش تبلیغ
صبا ویژن










راه آهن عشق

هزاران کاربر شبکه اجتماعی فیس‌بوک مورد حمله نوعی «کِرم فیس‌بوکی» قرار گرفته‌اند که بدون این‌که کاربر خبر داشته‌باشد برای او بر گزینه «پسندیدم» (like) کلیک می‌کند.

این کرم، با کلیک بر روی این گزینه، صفحه خود را بر روی تابلوی اعلانات کاربر فیس‌بوک قرار می‌دهد و از این راه خود را منتشر می‌کند. در نتیجه این کار، صفحه‌ای با تیترهای هم‌چون «وحشتناک است! این دختر بعد از این‌که پدرش این عکس را فرستاد خودکشی کرد»، هزاران بار بر روی تابلوهای اعلانات کاربران پست می‌شود.

کلیک بر روی لینک‌های این صفحه هم باعث می‌شود تا کرم بیشتر پخش بشود و به زندگی خود ادامه بدهد.


کرم clickjacking بعد از کلیک کاربران آنها را به این صفحه هدایت می کند.

از دیگر تیترهای کرم‌آلوده می‌توان به این‌ها اشاره کرد: «این مرد هشت سال است هر روز از خودش عکس می‌گیرد!»، «موز خوردن این دختر عجیبه!»، «لباس این دختر در مهمانی دبیرستان باعث شد مدرسه پرونده‌اش را بگذارد زیر بغلش!» و تیترهایی از این دست.

کلیک کردن بر روی این صفحه‌ها شما را به صفحه‌ای سفید می‌برد که روی آن تنها این پیام نوشته شده: «برای ادامه این‌جا را کلیک کنید.» کلیک بر روی هر جای این صفحه سفید باعث می‌شود همان لینک اول با علامت شخصی شما بر روی صفحه مشخصات شخصی فیس‌بوک‌تان کاشته شود و کل این روند از نو آغاز می‌شود.

به گفته آقای جسی استی از شبکه خدمات توییتری «سوشیال‌تو» SocialToo، خرابکاران راهی پیدا کرده‌اند تا از طریق زبان برنامه‌نویسی «جاوا اسکریپت» از دکمه «پسندیدم» فیس‌بوک سوءاستفاده کنند و مردم را مجبور به پسندیدن صفحات کرده و این صفحه‌ها را از راه تابلوهای اعلانات کاربران در همه جا توزیع کنند.

به نوشته سایت اخبار فن‌آوری رسانه «مشبل» «Mashable» این اولین باری نیست که با چنین سوءاستفاده‌ای روبه‌رو می‌شویم و کاربران باید احتیاط کنند تا بر روی هیچ لینکی در ارتباط با این کرم کلیک نکنند.

جست‌وجوی واژه‌هایی از تیتر صفحه این کرم، نشان می‌دهد که هم‌اینک افراد بسیاری به آن آلوده شده‌اند اما «مشبل» می‌نویسد که این آلودگی باعث ضربه زدن به کامپیوتر افراد یا دزدیدن پسووردهای آنان نمی‌شود. این سایت هم‌چنین خبر داده

منبع:  http://www.shenidar.com


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/15ساعت 7:29 عصر توسط علی نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت